mandag den 24. februar 2014

Heh..

Det er da skønt, som I kan tage ved lære af mine fejl!

De af jer, der kender mig, ved nok, hvilket distræt rodehoved jeg er. Derfor vil jeg ikke udelade en lille episode fra i tirsdags, hvor jeg kom til at smække mig selv ude af lejligheden - sådan noget kan man jo også lære noget af.

Jeg nåede lige at smække døren, inden jeg opdagede, at mine nøgler stadigvæk lå inde på spisebordet. Hm. Jeg gjorde så det eneste, jeg kunne komme i tanker om: Gik ned til viceværten, som er en skøn gammel dame fra et eller østeuropæisk land. Hun bor sammen med sin mand i lejligheden lige indenfor hoveddøren, og de tilkaldte straks en anden beboer, der havde været ude for det samme ... og som endte med at betale 1000 € (omtrent 7500 DKK) for at få åbnet døren (!)
Her spiller tidspunktet en rolle; i nattetimerne stiger priserne enormt, og jeg fik nu at vide, at jeg, hvis jeg ventede, "kun" ville skulle af med et beløb på omkring 150-300€. Det er altså mange penge for en fattig nasserøv fra Danmark, der ikke engang studerer!
Anyways - jeg endte derfor med at overnatte hos min kusine, og næste dag gik jeg så på jagt i området, for jo længere væk låsesmeden er, jo dyrere bliver det også - her er det vigtigt at få klar besked om, hvorvidt det charges ekstra for turen derhen, så man ikke ender med at skulle betale det dobbelte.

Jeg endte med at slippe billigt fra det - 80€. Kan dog ikke anbefale at smække sig selv ude.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar